- We luisterden naar het verhaal: 'Handje, meester!'.
- De kleuters toverden met hun handjes: ze mochten hun ene hand in een kleur schilderen en de andere hand in een andere kleur daarna wreven we de handjes tegen elkaar en ... we toverden een andere kleur tevoorschijn!!!
- In de kring bekeken we alle schoenen van de kleuters. Er waren schoenen met veters, met klevers, met ritsen, sportschoenen, laarzen, ... . We hadden ook een poppenschoentje en stelden vast dan onze voeten daar niet in passen. Het schoentje is te klein voor de voeten van de kleuters. En de schoen van juf? Die is te groot voor onze voet!!
- De kleuters maakten vingerpopjes: clowntjes Jan en Piet!
- We bekeken onze handen eens heel goed. We hebben een duim, een wijsvinger, een middenvinger, een ringvinger en een pink!
- Wat kunnen we allemaal doen met onze handen? Handjes geven, aaien, koekjes delen, iemand helpen. Soms gebeuren er ook minder lieve dingen: slaan, nijpen,... .
- Met onze handjes voelden we in de voeldoos. De kleuters vertelden wat ze voelden. Was het zacht, hard, lang, kort of rond? Zat er een gaatje in? Prikt het?
Geniet mee van alle grote en kleine gebeurtenissen in onze klas!!
zondag 30 september 2012
handjes en voetjes
We hebben het thema 'handjes en voetjes' afgesloten. Hier enkele dingen die aan bod kwamen:
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten